فروشگاه ایرانیکان
گنج و دفینه جوغن
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

گنج و دفینه جوغن 

به طور قطع هر جوینده گنج و دفینه، با بحث جوغن آشنا است و آن را می شناسد.این اثر دست انسان نیز تقریبا در تمام سرزمین ایران قابل دیدن است. این حفره های کنده شده بر سطح سنگ در اشکال هندسی متفاوت دیده می شوند دایره، مربع، مستطیل، لوزی و حتی مثلث.

کاربردشان نیز بر همگان روشن است و تقریبا برای همه یک معنا را دارد. جوغن نشانه قبر است ظرفی تراشیده شده بر سنگ که کاربرد آن هم این بود که برای یک شب در هفته با روغنی قابل اشتعال پر می شده و پس از روشن شدن تا سَحَر توسط نور آتش روشنایی به ارواح درگذشته هدیه می کرده است.

به دلیل حفاظت از جهیزه دفن شده در کنار جَسد و علی رغم راهکارهای اشتباه ارائه شده در فضای مجازی هیچ روشی وجود ندارد که با بررسی و محاسبه بر روی جوغن مکان قبر مرتبط با جوغن را مشخص نمود.

در ضمن هر چاله و حفره ای هم بر روی سنگ الزاما جوغن نیست. عشایر دوست داشتنی و عزیز برای آسیاب کردن بعضی دانه ها در محل قشلاق یا ییلاق اقدام به حفر کاسه هایی بر روی سنگ می کردند. حتی بعضی بازیها و سرگرمیها هم با حفر نقاطی بروی سنگ به عنوان صفحه بازی استفاده می شده است.

در مجموع هر حفره ای که یافتید قطعا جوغن نیست. در صورت جوغن بودن هم تمام مبانی محاسبه مکان قبر با اندازه گیری طول و عرض و… اشتباه است. این را می دانیم که اقوام فرد فوت شده به دلیل حفظ حرمت جسد و وسایل همراه آن از روز اول خاکسپاری سعی در مخفی ماندن محل خاکسپاری می کردند. امروز در بعضی منطقه هایی که جوغن دیده شده گاها با قبر های خالی مواجه می شویم این قبرهای خالی شاید به دلیل گمراه نمودن کسانی که درصدد نبش قبر و تصاحب جهیزه همراه جسد را داشته اند تعبیه شده است.


دفینه جوغن کجاست؟


حال یک سوال طرح می شود چگونه می بایست قبرهای واقعی مرتبط با جوغن را مکان‌یابی کرد؟

دیدن :
به یاد داشته باشیم قبرها با هر ساختارِ مستحکمی پس از هزاران سال آرام آرام بر اثر جاذبه زمین تمایل به در خود فرو رفتن دارند یعنی چشمان تیزبین و ذهن تحلیل‌گر می‌تواند با نگاه دقیق و تیز بین در محوطه اطراف جوغن چند نقطه فرو رفته را به عنوان نقاط محتمل وجود قبر تشخیص دهد و شناسایی کند.

شنیدن :
قبلا در رابطه با استفاده از قدرت شنوایی و تجزیه تحلیل اصواتی که می شویم صحبت کردیم در اینجا می‌شود به شکل عینی مساعدت این روش را دید. با چسباندن گوش به سطح زمین و ایجاد ضربات پی در پی بر سطح زمین می شود از بازخورد صدا و تفاوتی که میشنویم بین نقاطی که توسط چشمانمان انتخاب شده اند نقاطی که احتمال بیشتری برای حصول نتیجه را دارند مشخص نماییم.

البته نیاز به تاکید مجدد نیست که بایستی توان تجزیه تحلیل آنچه می بینیم یا میشنویم را در خود تقویت کنیم.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 8 دی 1398برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ