فروشگاه ایرانیکان
اصول گنج یابی ، علائم مکان دفینه و زیرخاکی
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

اصول گنج یابی ، علائم مکان دفینه و زیرخاکی

نکاتی که در مورد گنج های دفن شده باید دانست :

1-فرد دفن کننده، قبل از پنهان کردن گنج خود به مدت و اندازه کافی فکر کرده است و بهترین و امن ترین مکانی که می توانست فکر کند را انتخاب کرده است. البته کسی که گنجینه خود را دفن می کند همیشه سعی دارد که نقطه ای نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب کند تا هر از گاهی به آن سر بزند. از این رو نقطه ای که برای دفن کردن اشیا انتخاب می کند برای خود شخص معقول می باشد و ممکن است برای افراد دیگر اصلا منطقی نباشد. آن چه مهم است جالب توجه بودن نقطه دفن است ممکن است آن شخص اشیاها را در شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکان ممکن پنهان کند، به طوری که حتی رهگذران هم متوجه اشیاء پنهان شده نباشند .

2- مکانی که شخص برای پنهان کردن انتخاب می کرد، در بیشتر موارد جایی بود که جلوی چشم او باشد. برای مثال اگر فرد باغ یا باغچه خانه خود را برای دفن انتخاب می کرد نقطه دقیق آن جایی بود که در نشست و برخواست های روزانه بتواند آن نقطه را زیر نظر داشته باشد.

3-شخص دفن کننده به دلیل این که دوباره به آن مکان باز خواهد گشت، در اطراف نقطه ای که اشیای خود را دفن کرده است مکانی را علامتگذاری می کند. این عمل بین افرادی که در اراضی و مناطق طبیعی اقدام به دفن کرده اند امری شایع است .

 

4- بالاخره فرد دفن کننده برای گم نکردن محل و یا بعدها برای نشانی دادن مکان اشیاء ها به سایرین، در اطراف دفینه نیز علامت هایی گذاشته و به وسیله آنها محل دقیق را پیدا خواهند کرد. دقیقا این نکته جالب ترین قسمت ماجرا است چون با این وجود این قسمت سخت ترین قسمت کار نیز محسوب می شود. زیرا برای کشف رمز های فرد دفن کننده، ابتدا باید مقررات و قانون این کار را بیاموزید. همچنین، بافت اجتماعی، تحصیلات، دوره ای که در آن زندگی می کرد و زاویه دید شخص دفن کننده به امور دینی باید کشف شوند.

خب این ها نکاتی بودند در مورد شخصی که اشیا و فلزات گرانبهای خود را دفن کرده است و دانشتن این نکات برای شخص گنج یاب بسیار مهم می باشد در ادامه نیز می پردازیم به مکان هایی که امکان دفن گنج در آن ها وجود دارد.

نقاطی که علامت و نشانه های گنج در آن ها قرار گرفته است به اندازه خود آن محل مهم می باشد. در بعضی از موارد هم دفینه هایی پیدا می شوند که به دلیل اعتقادات قدیمی شخص دفن کننده هیچ علامت و نشانه ای را ندارند.

می پردازیم به علائم موجود گنج در مکان ها و محل هایی که طلا دفن شده:

1- اراضی ها در گنج یابی :

شخص دفن کننده همیشه شرایط محیط را به خوبی بررسی می کند. تراکم جمعیت و میزان عبور و مرور از مسیرهای مختلف را مورد بررسی قرار می دادند و در اکثر مواقع گذرگاه هایی با کمترین حالت شک برانگیزی و جلب توجه را انتخاب می کردند. در بسیاری از دفینه های اراضی، پیدا کردن علائم گنج مربوط بر روی تکه صخره های ثابت روی زمین امکان پذیر است.

بر روی این تکه سنگ ها می تواند اشکال مختلفی مانند فلش ، قمه ، نعل، شکاف، سنگ سفره، زنجیر، تصاویر دست و پا و برخی حیوانات را می توان مشاهده کرد . این علایم بر روی تکه سنگ ها و صخره هایی که روی زمین قرار می گیرند علامت زده می شوند .

یک مورد مهم در این زمینه این است که ، اشاره ها و علایم موجود در اراضی ها در بسیاری از موارد بیش از یک مورد خواهند بود. حتی برخی از افراد اعتقاد دارند که اگر علامت های موجود منظور خاصی را نرسانند در آن محیط گنجی دفن نشده است. یکی از این علامت ها جهت و دیگری فاصله است . البته دیده شده که برای نشان دادن فاصله و جهت از یک نشان مانند : فلش، تیر، تک پا استفاده شود.

 

برخی از این علامت ها و نشانه ها به منظور فریب دادن اشخاص هستند . برای مثال جهت فلش را بر عکس یا با زاویه 90 درجه روی صخره می کشند. بعضی از اشارات نیز به عنوان مژده دادن به شخص هستند و پیدا کردن اشیای دفن شده مستلزم به یافتن نشانه های دوم و سوم می باشد.  یکی از مهمترین نشانه هایی روی سنگ هایی که بر روی زمین قرار دارند و ترسیم شده اند، اشکال قطعه قطعه شده می باشد. این اشکال خرس لنگ، یک چشم، گل بی برگ، کشیش لنگ و امثال آنها هستند. کشف اعضا و تکه های ناقص این اشکال لازم و ضروری است. امانت در زیر قطعه ناقص نیست. باید در نزدیکی آن جستجو شود. اطلاعات آن در قسمت مربوطه آمده است . همچنین درختی تنها یا دو تایی و یا چند تایی با شکل هندسی خاص در اراضی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

2-معابد و کلیسا ها در گنج یابی :

بعض از اشخاص در گذشته یا به دلیل اعتقادات خاص و یا به دلیل ایمنی که فکر می کردند در کلیسا ها وجود دارد می خواستند که اشیای با ارزش خود را در کلیسا ، معابد و یا اطراف آن ها پنهان کنند. در حالت کلی ورودی کلیسا ها خواهان زیادی برای دفن کردن اشیا های با ارزش بود، اما مکان اصلی گنج ها در کلیسا ها، اتاق مخصوص کشیش ها و راهب ها می باشد. دلیلش هم این است که کشیش ها پول هایی که از مردم گرفته بودند را در اتاق ها یا دالان های بین کلیسا و خانه پنهان می کردند. البته باید توجه کرد که تعداد این از گنج ها هم اکنون به دلیل به تاراج رفتن و غارت هایی که انجام شده است به صفر رسیده است.

 

3-پایه پل ها در گنج یابی :

برای اشخاصی که به دنبال پنهان کردن گنج بوده اند، پایه پل ها نیز به اندازه اطراف آن اهمیت داشت. در نظر این اشخاص پایه پل ها مکانی مناسب برای دفن گنج می باشد مخصوصا پل های سنگی. در پل های سنگی بسیار دیده شده است که علائم و نشانه گنج  مانند صلیب ، گل ، دایره و خورشید مشاهده می شوند ، این علائم کلی گنج هستند و ممکن است استثنا نیز وجود داشته باشد.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 دی 1398برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ